1/23/2008

8. diena

Nu ko, shoriit devaamies ielaas mediit respondentus savam peetiijumam. Tas ir nepatiikams darbs. Patieshaam nepatiikams darbs. Atcereejos laiku, kad es to dariiju Druvaa iknedeeljas slejai. Nu jaa, tikai shoreiz chetru cilveeku vietaa vajadziigi simts, viena jautaajuma vietaa ir astonji un tu uzbaazies cilveekiem, kas nerunaa tavaa valodaa un kuru valodaa tu nerunaa. Bet ir jau labi.
Vakar mums bija plaanoshanas sapulciite sakaraa ar Contact Making seminar, kuru riiko
muusu organizaacija. Seminaars notiks februaarii un tajaa piedaliisies ap 40 daliibnieku no 14 valstiim, tai skaitaa arii Latvijas, ar paarstaavjiem no manas miiljaas nosuutiitaajorganizaacijas - Valmieras novada fonda. Ansi, Valda - es jau saaku cept un smoreet! ;)



Vakar mums bija arii ljoti jauka horvaatu valodas nodarbiiba. Man ljoti patiik horvaatu valoda, iespeejams taapeec, ka daudzas lietas ir liidziigas krievu valodai un es varu izcelties :) Manupraat, horvaatu valoda izklausaas kaa krievu un lietuvieshu valodas krustojums. Viniem arii ir č, š un ž, un 7 deklinaacijas. Nav taa pati vienkaarsaakaa valoda, ko maaciities. Un vakar nedaudz gatavojaamies ieshanai ielaas, atkaartojot galvenaas fraazes, piemeeram - atvainojiet, es nerunaaju horvaatiski (oprostite, ne razumiju hrvatski). Izraadiijaas, ka sho fraazi ir biistami teikt, jo ir iespeejams to pateikt ar serbu akcentu, un tas nepavisam nebuushot labi. Taapeec mees iemaaciijaamies citu, neitraalaaku fraazi, ko nav iespejams nepareizi izrunaat - nažalost ne govorim hrvatski.

Vakar, kad aizgaajaam maajaas mums gadiijaas labs piedziivojums. Piedziivojaam spoku. Kad iegaajaam pagalmaa vakaraa, muusu miskaste bija paarbiidiita un viss junk mail (reklaamas, kas katru dienu tiek samestas pastkastiitee), kas staaveeja pie miskastes, izkaisiitas pa pagalmu. Nu labi, veejsh bija liels, droshi vien tas pie vainas. Labi, taalaak. Muusu vannasistabaa sienaa ir paliels ventilaacijas caurums, kursh aizklaats ar vecu aviizi. Pagaajushajaa reizee, kad maajas saimnieks bija atnaacis, aizmirsaam pateikt, lai vinsh to caurumu aiztaisa. Vispaar ir diezgan diivaini, jo cauruma otraa pusee, skiet, ir kaiminju dziivojamaa istaba, un taa kaa mees varam dzirdeet, kas notiek pie vinjiem, loti iespeejams, vinji dzird arii to, kas notiek muusu vannasistabaa.
Nu taatad, es seezu uz poda, un peeksni man liekas, ka otrpus cauruma kaads ir. Jo aviize kustas. Un skanja arii taada diivaina. Es blenzu uz caurumu kaa nohipnotizeeta, bet nekas nemainaas. Aviize joprojaam kustas. Es panikaa ieskrienu virtuvee un saaku staastiit Magdaleenai, ka tur noteikti kaads ir. Vinja mani mierina ar parastajaam banaalajaam fraazeem. Peec kaada briiza vinja dodas uz vannasistabu. Un atgriezas virtuvee pilniigaa panikaa. Taa mees staavam piecas minuutes koridorii un blenzam uz to sasodiito aviizi. Es ierosinu, ka mees vinju vareetu novaakt. Magdalena nepiekriit. Beigaas es tomeer sanemos iet dushaa, bet mani nepamet doma par to, ka no cauruma vareetu paraadiities roka un mani sagraabt. Viss tomer beidzas laimiigi. Mees noveljam visu vainu uz veeju, noliekam starp gultaam piparu gaazes baloninju un ejam guleet. Un soriit atnaaca saimnieks caurumu sataisiit. Cerams, ka spoku staasti buus beigushies! ;)

1 komentārs:

Anonīms teica...

Aŗprāts, cik baisi! Tev vajadzēja ta strauji to avīzi noraut, lai tas spiegs izbīstas! :D un tad naivā balstiņā piebilst: "Oprostiti, ne razumiju hrvatski!" :D:D